środa, 27 czerwca 2012

penne z cukinią i bakłażanem

Dzisiaj znowu kuchnia włoska, a mianowicie makaron penne (krótkie rurki). Doskonałe dla wegetarian i tych, którzy czasami lubią bezmięsny obiad.

*porcja dla 4 osób:

-500g makaronu penne
-1 cukinia
-1 bakłażan
-100g śmietany 30%
-sól, pieprz, vegeta
-oliwa do smażenia
-1 łyżka masła
-3 łyżki wody
-1 łyżka startego parmezanu
-listki świeżej bazylii do przybrania

Makaron gotujemy al dente, przelewany zimną wodą, odcedzamy i odstawiamy.

Cukinię i bakłażana polewamy wrzątkiem, osuszamy. Kroimy w cieniutkie, krótkie plasterki, solimy i odstawiamy na ok. 10 minut. Na patelni rozgrzewamy oliwę, dodajemy masło, cukinię i bakłażana. Przyprawiamy pieprzem i vegetą. Dusimy pod przykryciem co jakiś czas mieszając przez ok. 5 minut. Dodajemy ok. 3 łyżek wody i śmietanę, znowu dusimy przez ok. 7 minut.

Do cukinii i bakłażana dodajemy makaron, mieszamy i smażymy pod przykryciem, aż makaron będzie ciepły.

Nakładamy potrawę na podgrzane talerze i posypujemy parmezanem. Dekorujemy bazylią.

Smacznego! :)







6 komentarzy:

  1. Nie próbowałam, ale uwielbiam wszystko co ma makaron..:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam ostatnio coś podobnego i o makaronie mogę powiedziec tylko tyle, ze mozna do niego wrzucic wszystko co się ma w zasiegu reki, ale niekoniecznie wszystko będzie do niego pasować i smakować. Ta potrawa akurat była dla mnie zbyt mdła-makaron jest mdły, cukinia i bakłażan tez nie wyrózniaja się jakimś wyjątkowym smakiem, więc całość bardzo mdła wyszła. Więcej nie zrobie, ale jak sie nic nie ma w lodowce to dobre i takie mieszadło byczlowiek nie byl głodny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się- składniki są dosyć mdłe, dlatego ja obficie doprawiłam je solą, pieprzem i vegetą. Dzięki temu miały wyrazisty, mocny smak i nie były mdłe. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Penne to jeden z moich ulubionych makaronów, cukinię też bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Penne super ja akurat kupiłam włoskie (w Lidl)i muszę koniecznie wypróbować ten przepis bo z bakłażanem jeszcze nie jadłam a wygląda pysznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam cukinię i bakłażana, ale wolę więcej dodatków do pasty :)
    jak np tutaj:
    http://bosko-bo-wlosko.blogspot.com/2012/07/makaron-z-warzywami-i-feta.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i zapraszam ponownie. Na pewno się odwdzięczę ;). Miłego dnia!