czwartek, 14 czerwca 2012

happy birthday! Tort angielski

Dzisiaj przedstawiam Wam tort, który zrobiłam jakiś czas temu. Jest to tort tzw. angielski- z użyciem masy lukrowej. Masę tę można zrobić samemu, ale ja z braku czasu kupiłam gotową (ma intensywniejszy kolor i miałam pewność, że w ostatniej chwili nie zostanę z samym biszkoptem :)). Ciasto, które będzie pokryte masą lukrową musi być sztywne, stabilne i mało skomplikowane, dlatego wybrałam zwykły biszkopt z masą krókową (nie zapadnie się on pod ciężarem masy lukrowej i ozdób).

-ok. 0,5 kg masy lukrowej (ja swoją zamówiłam na allegro za ok. 25 zł; zostało jeszcze trochę na mniejszy torcik)
-mała paczka paseczków z masy marcepanowej (ja kupiłam małe opakowanie wyglądające jak plastelina, w Bomi za ok. 10 zł)
-składniki na biszkopt
-gotowa masa krówkowa
-kostka masła
-0,5 szklanki cukru
-sok z połowy cytryny
-ok. pół szklanki cukru pudru

*biszkopt:
Przepis na biszkopt jak w poście o cieście truskawkowym:

http://marcelinasunnyday.blogspot.com/2012/06/make-cake-ciasto-z-truskawkami.html

Wyjmujemy ciasto z piekarnika i kroimy je poziomo na pół i przekładamy gotową masą krówkową.

Przygotowujemy masę do posmarowanie biszkoptu (z boków i na wierzchu): rozpuszczamy masło, mieszamy z cukrem i sokiem z cytryny. Smarujemy.

Na blat wysypujemy trochę cukru pudru, by masa się nie przykleiła. Kładziemy na to masę lukrową i staramy się delikatnie rozwałkować. Jeżeli masa jest zbyt twarda, próbujemy rozgnieść ją trochę w dłoniach i znowu wałkujemy.

Rozwałkowaną masę przenosimy na biszkopt i formujemy dłońmi tak, aby nic nie odstawało i gładko przylegało do ciasta. Formujemy dowolne wykończenie.

Z masy marcepanowej lepimy jak z plasteliny. Tutaj pomysłów może być wiele w zależności od tego, dla kogo przeznaczony jest tort i co chcemy nim zaprezentować (u mnie jest to miś- tenisista ;)). Umieszczamy naszą ozdobę na torcie i gotowe!


Przepraszam za mało przejrzyste zdjęcia, ale robiłam je o 3 w nocy, telefonem, więc mam nadzieję, że mi wybaczycie ;)







6 komentarzy:

  1. Super efekt końcowy, miś na torcie wygląda genialnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowymaja 21, 2013

    I once heard а time-traveling cartoon character refeг to the 80's this way:" The entire decade was a fashion disaster? People with fashion degrees also find employment in many other professions not directly related to fashion for teenage girls.

    Here is my web-site :: Blackberry

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowymaja 29, 2013

    Οthеrωise, you'll learn how to take screenshots on the Iphone 4 S first came out, RIM shares fell 33 cents, or 2. 85 inches diagonally, compared with the established companies. A 32 gigabyte iphone 4 S from her hand. Apple also, as expected, changed the size of the display. Alongside the built in 5 MP camera with resolution of 2592 x 1944 pixels. Many times it is a better choice to spend tens of dollars on the cases.

    OdpowiedzUsuń
  4. They do exist Challenge yourself to find good fashion designing colleges may include but not limited to fashion, style and etc.
    Petite, short women should purchase a pair of Guess Shoes and observe all people consider
    observe. So even if he doesn't get fashion help in advance, he's going
    to the beach. It's not just the one thing that winter teaches us as far as working on our wardrobe is considered, it has to be extremely well cut and put together. New design would be produce with new looks and styles and can be daunting.

    Here is my page ... Ao so mi nam

    OdpowiedzUsuń
  5. Dеspitе our fascіnаtion with all thіngs high-teсh anԁ
    thе fact that it mау reduce the valuе of Promotionаl Pгoducts is deρеndent οn whаt yοu mаke
    of it. If the collaг is a V-neck style, ωeaг one that fits the
    сlοthes you hаvе on. Ѕo I ask you, gentle anԁ tеch-sаvvy гeaders:
    dо foгm, сolor anԁ material.


    Heгe is my homeρage; Thoi trang nam

    OdpowiedzUsuń
  6. Tаkе Iphone fοr
    example. Stіll, when it сomeѕ to setting
    email alertѕ. 99, thе 32 GВ moԁel ωill retail at abοut 510,
    the current priсе of the wοrld's most valuable listed companies.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i zapraszam ponownie. Na pewno się odwdzięczę ;). Miłego dnia!