niedziela, 29 lipca 2012

Domowy placek z jabłkami i cynamonem

W ogrodzie jabłonki uginają się od ciężaru owoców, zatem należy je przyzwoicie wykorzystać ;). Uwielbiam zapach pieczonych jabłek z cynamonem, a domowy placek z jabłkami wręcz uwielbiam. Kojarzy mi się z dzieciństwem, słonecznymi dniami i piknikami na plaży.
Robi się go bardzo szybko a przepis jest niezwykle prosty.



-4 jajka
-1 szklanka cukru
-2 szklanki mąki
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-ok. 1kg jabłek
-2 łyżki cynamonu
-2 łyżki cukru pudru

Jajka utrzyj z cukrem dodając mąkę i proszek do pieczenia. 

Jabłka umyj, obierz i pokrój w ósemki wydrążając gniazdo. Owoce posyp cynamonem i zmieszaj z ciastem.

Blachę smarujemy masłem i oprószamy mąką. Wylewamy ciasto. Rozgrzewamy piekarnik.

Pieczemy w blaszce ok. 23 x 35cm --> ok. 45 minut w 200 stopniach; w tortownicy ok. 24cm średnicy --> ok. 65 minut w 200 stopniach. Jeszcze w piekarniku sprawdzamy, czy ciasto jest już gotowe- długą wykałaczką włożoną w środek ciasta (wykałaczka po wyjęciu powinna być sucha). Jeżeli wykałaczka jest obklejona ciastem, wkładamy je jeszcze na parę minut do piekarnika.

Cisto posypujemy cukrem pudrem. 

Smacznego!










21 komentarzy:

  1. o jakie pyszne ciasto! jablka i cynamon, mmm <3 w moim ogrodku tez jablon ugina sie juz pod ciezarem owocow, chyba musze jej pomoc! ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. ojjjj ojjj ojjj narobiłaś smaczku i teraz chodzi to ciasto za mną cały czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) 10 minut i ciasto będzie gotowe do pieczenia! :)

      Usuń
  3. Ale wyrośnięty i puszty!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jabłka, cynamon i cukier puder na wierzchu. Przypominają mi się wakacje na wsi u babci;)

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszności :) ja też chcę kawałek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj słyszałam to od mojej rodzinki cały czas, więc dzisiaj znowu piekę ten sam placek :p kawałek znajdzie się dla każdego :)

      Usuń
  6. Ten placuszek wygląda smakowicie :D
    + Jeśli masz ochotę zapraszam na rozdanie, do wygrania dowolna para butów renee: http://sleepingbeauty0.blogspot.com/2012/08/giveaway-do-wygrania-dowolna-para-butow.html ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Spróbowałam upiec...ale nie wyszło. Po zmieszaniu składników ciasto było za gęste. Dlaczego? Co zrobiłam nie tak? Jaka powinna byc konsystencja tego ciasta przed upieczeniem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A moze coś z mąką? Jaka powinna być?

      Usuń
    2. Oj, to bardzo mi przykro, że nie wyszło, dziwne, zastanawiam się, co mogło być przyczyną... Hm, ciasto powinno być dosyć gęste, ponieważ nie dodajemy do niego mleka ani wody. A może za krótko miksowałaś i składniki nie połączyły się dokładnie? A jakie jabłka dodałaś? Może były mało soczyste? (jabłka podczas pieczenia wydzielają sok i "nawilżają" ciasto dzięki czemu nie jest twarde). Czasami warto dodać więcej jabłek niż jest w przepisie, jeżeli nie są zbyt wodniste. Ja miałam antonówki, więc wystarczył kilogram.
      Ja używałam mąki pszennej wrocławskiej, ale nie wydaje mi się, żeby to miało większe znaczenie.
      A co konkretnie nie wyszło? Jak wyglądało ciasto po upieczeniu?

      Usuń
  8. Świetne ciasto i to z jabłkami w środku,wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje ciasto właśnie jest w piecu za 45 minut napiszę czy się udało,
    Pozdrawiam. Ewa

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto się udało jest przepyszne, dziękuję. Teraz będzie czasto na moim stole.
    Miłej niedzieli, Ewa.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i zapraszam ponownie. Na pewno się odwdzięczę ;). Miłego dnia!