poniedziałek, 16 lipca 2012

Kurczak duszony w białym winie z pomidorami

Danie łatwe do przygotowania i baaardzo smaczne, uwierzcie mi :). Zdjęcia nie prezentują w pełni potencjału  tego posiłku. Zdążyłam uwiecznić tylko jedno udko, ponieważ reszta zniknęła niepostrzeżenie w czasie mojej wizyty w sklepie na osiedlu. Pozostałe części kurczaka zostały bowiem uprowadzone przed nieznanego sprawcę. Mogę tylko podejrzewać, że był to mężczyzna, ok. 190 cm, dzielący ze mną mieszkanie ;).



*porcja dla 2 głodnych osób:

-2 ćwiartki z kurczaka
-4 pomidory
-125 ml białego wina (u mnie półsłodkie)
-1 szklanka bulionu mięsnego
-1 cebula

-oliwa z oliwek (do smażenia)
-sól, pieprz

Ćwiartki z kurczaka umyj, osusz i pokrój na 4 części. Natrzyj solą i pieprzem i odstaw.

Oliwę rozgrzej w głębokiej patelni lub garnku z grubym dnem i dodaj pokrojoną w drobna kostkę cebulę. Kiedy cebula się zeszkli, dodaj kurczaka i smaż z każdej strony aż się zarumieni. Wlej białe wino i duś na małym ogniu przez 5 minut.

Pomidory polej wrzątkiem, obierz i usuń miąższ. Pokrój w kostkę i dodaj do kurczaka. Smaż chwilę, następnie zalej całość bulionem. Przypraw pieprzem i solą. Duś pod przykryciem ok. 30 minut.

Smacznego! ;)






4 komentarze:

  1. Ci niezidentyfikowani sprawcy są najgorsi. Tym gorzej , jak się z nimi mieszka. Ja ostatnio chciałam sfotografować ciastka, które schowałam w czeluściach kuchni. Niestety, im bardziej zaglądałam do pojemniczka, tym bardziej ich tam nie było;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Ja wielokrotnie w ogólne nie zdążyłam uwiecznić mojej potrawy, bo "gdzieś" zniknęła ;)

      Usuń
  2. Weszłam skomentować jakąś stylizację, ale gdy zobaczyłam potrawy, to nie mogłam się oprzeć, bo kuchnia to moja druga pasja ;) Jutro spróbuję twój przepis, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że znalazłas na moim blogu coś, co Cię zainteresowało :) Również pozdrawiam ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i zapraszam ponownie. Na pewno się odwdzięczę ;). Miłego dnia!