wtorek, 9 października 2012

Kurczak z cynamonem i kolendrą (po grecku)




Powracając myślami do moich, minionych już niestety, wakacji, zajęłam się studiowaniem kuchni greckiej. To, co najbardziej mi zasmakowało, to oczywiście oliwki i oliwa z oliwek. Ciągle wspominam także smak oryginalnego sosu tzatziki, jogurtu greckiego z owocami i fety. Poza tym, zauroczyły mnie wszelkie ciasta na bazie miodu i cynamonu właśnie.Wczoraj zainstalowałam na swoim telefonie aplikację "PRZEPISY.PL", gdzie znajdziemy wiele ciekawych propozycji z różnych zakątków świata. Tam właśnie znalazłam mój dzisiejszy przepis (troszkę go zmodyfikowałam), który gorąco polecam :)

*porcja dla 2-3 osób:

-2 piersi kurczaka
-bulion warzywny
-1 saszetka ugotowanego, ciemnego ryżu
-3 cebule
-1 żółta papryka
-łyżeczka cynamonu
-pół szklanki rodzynek
-łyżeczka rozdrobnionej kolendry
-szczypta pieprzu
-szczypta soli
-oliwa z oliwek do smażenia

Piersi kurczaka umyj, osusz i pokrój w drobne paski. Przesmaż je na rozgrzanej oliwie i odstaw.

Cebulę pokrój w piórka i przesmaż. Paprykę oczyść z pestek, pokrój w pasy i dodaj do cebuli razem z kurczakiem. Przypraw potrawę kolendrą, solą, pieprzem i cynamonem. Dosyp do tego ryż i rodzynki, smaż chwilę.

W szklance wrzątku rozpuść bulion i dodaj na patelnię. Duś wszystko ok. 15 minut.

Smacznego!







8 komentarzy:

  1. Mmmmm wyglada smakowicie! nie zdawałam sobie sprawy, że cynamon tak świetnie komponuje się z mięsem. Wypróbuję ten przepis niebawem ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też jestem zaskoczona, ale one naprawdę razem świetnie smakują! :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Pysznie wygląda..trzeba będzie wyprobować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cynamon i kurczak? Niebanalne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i zapraszam ponownie. Na pewno się odwdzięczę ;). Miłego dnia!