środa, 29 sierpnia 2012

Kurczak po włosku

Moje danie powstało po tym, jak zobaczyłam przepis na kurczaka z rukolą w gazecie ("Flesz"; 27 sierpnia). Troszkę go zmodyfikowałam, troszkę dodałam, troszkę odjęłam i wyszedł przepyszny kurczaczek :).

*porcja dla 2-3 osób:

-3 piersi z kurczaka
-4 łyżki oliwy z oliwek
-3 łyżki sosu sojowego
-2 łyżki octu balsamicznego
-po szczypcie słodkiej papryki i czosnku suszonego
-6-8 pomidorków cherry
-szczypta suszonej bazylii
-szczypta soli
-garść rukoli

Marynata: w misce wymieszaj 2 łyżki oliwy, 2 łyżki sosu sojowego, łyżkę octu balsamicznego, paprykę i czosnek.

Kurczaka umyj, osusz, zanurz w marynacie, owiń miskę folią aluminiową i wstaw do lodówki na godzinę.

Nastaw piekarnik na 200 stopni, opcja- grill. Grilluj kurczaka z obu stron przez 30-40 minut. 

Umyj pomidorki, przekrój je na pół i grilluj na folii aluminiowej przez ok. 5 minut.

Przygotuj sos: wymieszaj 2 łyżki oliwy z oliwek, łyżkę sosu sojowego, łyżkę octu balsamicznego, sól i bazylię.

Po wyjęciu kurczaka z piekarnika, wyłóż go na talerz i przykryj rukolą i pomidorkami. Polej sosem i wcinaj! :)

PS. Ja podawałam kurczaka z ryżem.

Smacznego :)





15 komentarzy:

  1. Pyszny, takie dodatki muszą świetnie komponować się z kurczakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super:) bardzo mi sie podoba i zdjecia taki urocze:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kurczaka! I z pewnością ten przepis wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj dlaczego jest godzina 22?! Chętne bym teraz zjadła coś podobnego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Najlepszym lekarstwem na zachcianki jest... ulec im ;))

      Usuń
  5. Zapowiada się smakowicie :-D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ pysznie wygląda!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam włoską kuchnie, na pewno wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda rewelacyjnie, będę musiała spróbować ! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. jest całkiem ok.
    http://utraconenadzieje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i zapraszam ponownie. Na pewno się odwdzięczę ;). Miłego dnia!